15 april -09

jaha, idag fyller min mor år, hon håller visst på att bli gammal..

såg på sf:s hemsida att filmen "Motstånd" har premiär den 24 april.
jag som trodde att den inte skulle visas i sverige, men jag hade fel.
är ändå glad för jag vill se den så mycket!



Handling:

Den verklighetsbaserade och häpnadsväckande historien om Bielskipartisanerna som kämpade mot
nazisterna och räddade ett stort antal liv under andra världskrigets mörka år.
Tre bröder som än i dag omtalas som de ökända hjältarna, vågade trotsa nazisterna under andra
världskriget och räddade 1200 liv, lika många som den betydligt mer berömde Oskar Schindler.
När deras familj tragiskt splittras av de tyska invasionsstyrkorna under ockupationen av Polen väcks
en låga ingen kan släcka inom dem. Många vänner och familjemedlemmar mördas skoningslöst
av tyskarna.
Men istället för att ge upp och fly, bestämmer de sig för att stanna och överleva. De gömmer sig i
de otillgängliga skogarna som omger deras hemort och med sig tar de hela sin bys befolkning.
Med den täta skogen som bas bekämpar de sina fiender smart och skoningslöst. Deras mod och
vilja att överleva är deras ultimata vapen.


Trailer;


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0